martes, 22 de noviembre de 2011

EXCURSIÓ AL MONTSENY PER MOSQUEROLES

El dissabte 16 d'octubre varem sortir de l'estació de Renfe de Sants a les nou, cap a Sant Celoni, punt d'inici del nostre recorregut pel massís del Montseny, amb un recorregut d'uns 17 Km. i un desnivell de 240 m.
Per aprofitar més el temps l'esmorzar el varem fer al tren.
Després de creuar la població de Sant Celoni varem agafar una pista amb una forta pujada i a on es troben amb algunes cases pairals, finalment arribem a la bonica població de Mosqueroles, primer anem a visitar la Masia Mariona, es tracta d'una masia clàssica catalana restaurada per la Diputació .
El mecenes Rafael Patxot és va fer construir aquesta masia com espai de repòs, però l'any 1936 va haver d'abandonar el país exiliant-se a Suisa.
Rafael Patxot nascut el 1872 fill d'un gran industrial del suro de Sant Feliu de Guíxols. Va ser un reconegut científic que va estudiar la ciència del clima a Catalunya, va destacar per la publicació de l'Atles Internacional dels núvols i de l'estat del cel, obra de referencia pel Comitè Meteorològic Internacional .
Rafael Patxot,va ser un dels més importants mecenes de la història recent de Catalunya, també va dur a terme el projecte de Cançons Populars de Catalunya.
Gràcies a la Institució Patxot, l'Institut d'Estudis Catalans va poder continuar editant en català. Va crear fundacions per les famílies i per les dones.

Al sortir de la Masia Mariona varem recorrer el poble de Mosqueroles i tot seguit varem anar cap a la Ermita de Santa Magdalena que data del 1642 peró és una llàstima doncs està molt deteriorada.
Després varem passar per la Rectoria de Fogars de Montclús amb una interessant església.
De camí cap a Sant Esteva de Palautordera varem veure les instal·lacions del Circ Cric que té en mig del bosc el pallasso Tortell Potrona.
Una vegada a Sant Esteva de Palautordera varem dinar.
Per un espectacular paisatge varem creuà la Riera de Ciuret a on hi ha un petit salt d'aigua i després arribavem a Santa Maria de Palautordera a on varem visitar el Parc de l'Arboretum, es tracta d'un gran parc a on es trova una mostra de tots els arbres més representants del Montseny i també hi ha un llac amb una bonica cascada.
Per el camí del Burgues que discorra per un preciós paisatge varem passar per una granja de vaques i cavalls a on ens varem aturar per fer fotografies.
Pel camí de Burgues varem arribar a l'estació de tren de Palautordera, aquesta estació es troba totalment abandonada, té la façana amb perill de desprendiments.
A les 6,30 agafàvem el tren que ens portaria de nou cap a la contaminació de la gran ciutat.