martes, 13 de mayo de 2014

EXCURSIÓ PER LA SERRALADA DE COLLSEROLA DE VALLVIDRERA A MOLINS DE REI

El dissabte dia 10 de maig a les 9.15 vam sortir cap al Baixador de Vallvidrera des d'on vam iniciar l'itinerari marcat pel GR-92. Durant els primers quilòmetres hi havia una forta pujada i per un paratge envoltat de pins anavem gaudint de boniques vistes del pla del Llobregat, Molins de Rei i Sant Feliu fins arribar a l'Ermita de Santa Creu d'Olorda. En aquesta hi trobem una gran explanada ideal per fer un petit descans.

L'Ermita conté elements prerromànics que daten de finals del primer mil·lenni (segles VIII-IX). Aquesta tesi es veu corroborada per documents antics datats del 1032 i 1066. Probablement l'absis va ser la base de tota l'evolució arquitectònica posterior: un campanar (segle XIV) reformat en 1619, la porta renaixentista actual (segle XVI), la rectoría i altres dependències modificades al llarg dels anys.
Tot el conjunt va ser incendiat el 1936 durant la Guerra Civil, sent després restaurat pel grup excursionista Els Blaus de Sarrià.

Després d'uns quilòmetres vam arribar a Castellciuró, on vàrem dinar i després de descansar vam pujar el turó per visitar les restes del castell, vestigi històric del passat. Les primeres restes probablement d'origen visigòtic daten del segle VII. Cap a l'any 985 van ser derruïdes pels serraïns d'Almansur.
El gruix de la construcció que es conserva és del segle XII i pertanyia als cavallers de l'Ordre del Temple.

A pocs quilòmetres vam arribar a la població de Molins de Rei. Després de creuar un petit pont ens vam dirigir cap a l'estació de trens des d'on vam tornar cap a casa.

Tot el grup de 17 companys  i companyes desitgem a Domi, que es recuperi aviat de la lesió que va patir el passat dia 27 d'abril a la baixada del Tagamanent. Hem decidit que si Domi ja es troba bé, la propera sortida serà el dia 21 de juny de Torelló a Manlleu.