sábado, 15 de noviembre de 2014

EXCURSIÓ A LA MOLA - SANT LLORENÇ DEL MUNT

SANT LLORENÇ DEL MUNT - LA MOLA.

Eldiumenge dia 19 d'octubre vàrem fer una bonica sortida cap a Sant Llorenç del Munt per pujar fins a La Mola.

Vàrem sortir de la pl. Catalunya amb el ferrocarrils catalans fins a Terrassa i després vam agafar un bus fins a Matadepera. Feia un dia esplèndid, amb un xic massa de calor, doncs la pujada es feia esgotadora pel calor.

Per una camí asfaltat amb una forta pendent deixem enrere la població de Matadepera i ens endinsem per una pista de terra a on aviat comencem a veure el massis del Cavall Bernat.
Tot seguint el camí dels Monjos, comencem la pujada per un tram rocós que s’enfila cap als peus del Cavall Bernat des d’on continuem pujant pel roquissar, fins el camí que ens porta a La Mola, té 1.104 m. i és el sostre de la Comarca del Vallés. Les magnífiques vistes i el monestir recompensen la caminada.

Sant Llorenç del Munt és un monestir romànic al cim de la Mola, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt, entre les comarques del Bages i el Vallès Occidental, al terme municipal de Matadepera.
El monestir és una còpia exacta del de Sant Cugat del Vallès, ja que els promotors de la seva construcció eren precisament monjos d'aquest monestir.

L'església té tres naus, és un exemple de la construcció religiosa catalana del romànic. Per a la construcció es van utilitzar pedres de la mateixa muntanya, de color rogenc. No té cap mena de luxe pel que fa a ornaments artístics.
L'edifici actual, reconstruït entre el final del segle XIX i mitjan segle XX, respecta l'estructura original construïda al segle XI. Això el converteix en un dels pocs monestirs romànics purs existents en l'actualitat.

Tot aprofitant el von temps que feia vàrem dinar seguts a la herva,i després de descansar una estona vem visitar el museo, el monastir, i el restaurant, després tornàvem pel mateix camí fins a Matadepera a on agafavem el bus fins a Terrassa per tornar cap L'Hospitalet.