domingo, 16 de noviembre de 2014

EXCURSIÓ A COLLSEROLA-PANTÀ DE VALLVIDRERA-PENYA DEL MORO

El dia 9 de novembre , vàrem fer una sortida per la serralada de Collserola.
 Ens vàrem trobar a la pl. Catalunya per agafar els ferrocarrils catalans, fins a Vallvidrera. Feia un dia solejat i molt agradable per caminar.
Vam passar per la Mina Grott, és una galeria excavada per dur l’aigua del Pantà a la vila de Sarrià El 1908 s’hi va instal·lar un trenet elèctric que feia el trajecte des de la boca inferior fins el pantà, va funcionar fins el 1916.

Tot seguit ens vam dirigir cap el pantà de Valldirera, aquest pantà fou inaugurat l’any 1864, per garantir l’abastament d’aigua a Sarrià i a on vàrem esmorzar còmodament amb unes taules i bancs de fusta que hi han instal·lats amb aquest indret.

Per un camí molt bucòlic, dons els colors del bosc a la tardor son especials, ens vàrem trobar amb una sorpresa, de cop i volta ens va sortir del mig del bosc un porc senglar molt tafaner que és va vindre a rebre sense cap tipus de por.

Després de passar pel Coll de Can Cuiàs arribàvem a La Penya del Moro, aquest turó té 276 metres d’alçada .Des del cim hi ha una vista fantàstica del delta del Llobregat i de la serralada del Garraf. Vam tindre sort doncs hi havia un noi, guia del museu d’història de San Just que ens va donar tot tipus de informació del indret:

El poblat iber que en l’Edat del Bronze ja estava freqüentat (ara fa uns 2.850 anys) , però no va ser fins al segle VI abans de la nostra era que és van edificar les primeres construccions ibèriques .
 Al cim del turó hi ha les restes d’una torre de defensa. La construcció de la torre se situa a la fi del segle X-XI.

El cel es va anant tapant i finalment va començar a ploure, així que vàrem decidir anar cap a Sant Just Desvern i deixar per una altre sortida la resta de la excursió.

Vàrem dinar  còmodament amb un bar de San Just i ens ho vam passar molt be.
És va decidir que la propera sortida la farem el dia 14 de desembre i anirem a Holtalric.