viernes, 16 de enero de 2015

EXCURSIÓ A MONTSERRAT DES DE MONISTROL

El diumenge dia 11 de gener , per celebrar la primera excursió de l'any 2015, i com ja teníem previst, vàrem pujar a la muntanya de Montserrat .
 Aquesta vegada érem poquets: només 7 participants.  Això si, ben avinguts.
Des de Monistrol havíem de pujar a dalt de tot, però, abans de fer-ho, vam agafar forces esmorzant en un bar, prop de la sortida. A fora, feia fresqueta. El cel estava mig ennuvolat i hi havia boira.
 A mida que pujàvem, el poble de Monistrol s'anava fent més petit als nostres peus i el Llobregat semblava, més aviat, un rierol. A l'altra banda, a la nostra esquerra, entremig de la boira podíem albirar la muntanya de Sant Salvador de les Espasses.

Després de unes dues hores de caminar vam arribar al tram final de l'itinerari: les famoses escales de pedra, que desemboquen en l'últim tros del Via Crucis. Aquí vam fer l'esforç final.
 I ja a dalt, vam fer temps fins l'hora de dinar, amb el que és típic d'allà: visitar l'església, posar-hi alguna espelma, etc.

La baixada la vam fer pel mateix camí i justet ens va anar per agafar el tren de tornada a Barcelona. D'altra manera haguéssim hagut d'esperar una hora.

Montserrat és la muntanya més emblemàtica de Catalunya.
El Monestir va ésser fundat al s. XI per l'abat Oliba tot i que ja aleshores hi havia a la muntanya diverses ermites que es remunten al s. VIII .
Al llarg de més de mil anys d'història del monestir de Montserrat s'han gestat fets d'una importància extraordinària en la vida religiosa, cívica, cultural i política de Catalunya.

-   Degut a l'imposibilitat d'asistir a l'excursió, hem de donar moltes gràcies al nostre guia   Domi que   ens ha facilitat les fotografies i la redacció d' aquest escrit.