jueves, 3 de diciembre de 2015

EXCURSIÓ DE CENTELLES AL CASTELL DE LA POPA (CASTELLCIR)

El diumenge dia 29 de novembre vam fer la sortida al castell de la Popa. Vam ser 19 participants
Vam arribar a la població de Centelles i, en un racó, asseguts a les escales d'una ermita, vam esmorzar. Feia un dia ideal. Assolellat, però ni fred ni calor, i molt clar.
Després, vam iniciar la caminada, dirigint-nos, primer, cap a una muntanya anomenada "El Morro del Porc", però nosaltres ens vam desviar a l'esquerra, abans d'arribar-hi.
L'itinerari transcorre per un bonic bosc passant, a estones, pel costat de verds camps de conreu. A continuació vam sortir a una pista, que puja una mica feixuga, però que ens va permetre de contemplar tota la plana del terme de Centelles i, a l'altra banda, el castell del mateix nom, dibuixant-se esvelt damunt d'una muntanya.
Però no era aquest el nostre destí. El castell de la Popa queda bastant més enllà, amagat entre turons i boscos, S'hi arriba després d'una estona d'haver passat la gran masia de Can Rovira, envoltada de prats on pasturen les vaques.
Aquest castell s'anomena així per que, del que queda en peu, té la forma de la popa d'un vaixell.
És in indret bonic, verd; i, des de dalt de les ruïnes, hi ha unes vistes panoràmiques als 360 graus. Hi vam dinar, vam fer fotos i, no massa tard per que no es fes de nit, vam començar la tornada a Centelles pel mateix camí.
Hi vam arribar justets per agafar el tren de les cinc de la tarda. D'altra manera, haguéssim hagut d'esperar una hora pel proper.

Redacció   : DOMI
Fotografia : LIDIA i JORDI

L'excursió que vam decidir de fer al desembre:

SANT CUGAT - LES FONTS DE TERRASSA
Ruta de Montserrat. GR 6 i Camí de Sant Jaume

Dia: Diumenge, 13 de desembre del 2015
Lloc de trobada: Plaça de Catalunya, cantonada amb Pelai, davant la cafeteria Zurich. Per agafar els Ferrocarrils Catalans.
Horari: A les 9.00 h.
Cost de l'excursió: 7 euros, que són el bitllet d'anada a Sant Cugat (3 euros), i de tornada des de Les Fonts (4 euros)
Dades de l'itinerari: 14 Km., amb un desnivell d'uns 200 m.
Dificultat: Baixa. Fàcil.
No oblidar: esmorzar, dinar, aigua i calçat adequat.