lunes, 15 de febrero de 2016

EXCURSIÓ A L'ERMITA DE SANT MATEU DE PREMIÀ DE MAR A PREMIÀ DE DALT I VILLASSAR DE MAR

El diumenge dia 7 de febrer varem fer l'excursió a l'ermita de Sant Mateu. Vam ser 21 participants.
Quan vam arribar a Premià, una de les participants, que hi viu, ens va ensenyar la part més antiga del poble: carrers molt tranquils, sense trànsit, pensats només per que els vianants s'hi perdin relaxats.
En una cafeteria vam esmorzar i, de seguida, vam enfilar la Riera de Sant Pere cap a la muntanya. Abans d'entrar al bosc ens vam desviar cap un indret anomenat La Cadira del Bisbe, i que es tractava d'unes ruïnes ibèriques força interessants. I ja retornant al camí, vam començar una forta pujada que calia prendre se-la amb calma.
A mida que pujàvem, però, guanyàvem visió panoràmica sobre Premià i el mar al fons. Estava més aviat ennuvolat i el contrast que feien els raigs de sol, mig escolant-se per entre els núvols, amb les tonalitats blau grisenc del mar, donava un espectacle digne de ser fotografiat, o bé pintat com un quadre de marina.
I així vam arribar a l'ermita de Sant Mateu, enclavada en una agradable explanada on hi ha parcel.les pels cavalls. L'ermita en sí és molt petita. Era oberta i vam poder entrar-hi a torns, per que els 21 a l'hora no hi cabíem.
Hi vam estar poca estona, per que es va girar vent fred i va començar a ploure. Sobre la marxa, mentre baixàvem per un altra camí, ens anàvem posant les capelines, els impermeables i, fins i tot alguns, obrien els paraigües.
Estava previst que l'excursió acabés a Vilassar, però donat el temps climàtic, vam baixar a Premià, que ens quedava més a prop. Mentre buscàvem un bar per dinar (que no va ser fàcil, per que en la majoria tots no hi cabíem), continuava plovent. I just quan en vam trobar un on els cambrers, molt amables, ens van organitzar les taules per que hi poguéssim seure tots, aleshores va deixar de ploure i va sortir el sol.
La tornada la vam fer, des de Premià a Vilassar, caminant per la platja, bora del mar. Això per que no es digués que no havíem finalitzat on estava previst.
I aquí, ja vam agafar el tren de tornada a casa.

I ara, la que farem al març

P.R.C.- 40.  De Vic al Pla de Savassona
(I tornada)

Dia: Diumenge 13 de Març de 2016
Lloc de trobada: Estació de Sants, entre l'entrada de l' AVE i les màquines de bitllets
Horari: A les 7.20 h., per agafar el tren de la línia R3, que passa per Sants a les 7.49 h., i arriba a Vic a les 9.13
Cost de l'excursió: 12.30 euros, que són els bitllets d'anada i tornada a Vic.(6.15 cada un) Zona 6.
Dades de l'itinerari: 20 Km.(entre anar i tornar), amb un desnivell d'uns 200 m.
Dificultat: mitjana - baixa
No oblidar: portat esmorzar, dinar, aigua i calçat adequat