martes, 15 de marzo de 2016

EXCURSIÓ DE VIC A TAVÉRNOLES

Aquest diumenge dia 13 de març vam fer l'excursió de Vic al Pla de Savassona. O, més aviat, va ser només fins al poble de Tavèrnoles, a uns 5 ó 7 Km de l'objectiu final. Èrem 19 participants.
La raó va ser de que, a Vic, vam passar potser massa temps esmorzant i, després, només començar a caminar, em vaig equivocar de carrer i vam anar per un camí que no era el correcte. Aleshores, vam haver de recular per retrobar l'itinerari, senyalitzat amb marques del PR 40.
A partir d'aquí tot anava bé, caminant per la plana de Vic, amb verds camps de conreu a banda i banda, fins que, en una bifurcació no gens senyalitzada, vam agafar una altra vegada el camí equivocat, anant a parar a un poblet no previst en l'itinerari. Allí, preguntant, ens van indicar que ens havíem desviat un xic de la nostra ruta, i vam haver de retrobar el camí correcte caminant una estona per la carretera.
Això va passar per que sempre investigo les excursions abans de fer-les amb la gent. Però aquesta vegada no ho havia fet, confiant-me en que, com ja l'havia feta amb altres grups, m'enrecordaria perfectament.
A tot això es va afegir el que alguns dels participants no estaven gaire entrenats i anaven molt cansats i lents. En resum, que vam arribar al bonic poble de Tavèrnoles (dins de l'itinerari) a les 14.00 h. Era ja massa tard per continuar fins al Pla de Savassona.
Aixì que allí, en una agradable i tranquil.la explanada amb taules i bancs, vam fer el dinar.
La tornada a Vic va ser pel camí, aquesta vegada, correcte.
Tot i aquestes incidències, sembla que la gent s'ho va passar molt bé i es va pendre tot plegat com una aventura.

I ara, l'anunci de l'excursió - calçotada del 9 d'abril

TROBADA AMB CALÇOTADA A SANTA CREU D'OLORDA (Collserola)
De Vallvidrera a Molins de Rei, pel GR 92, aturant-se a Santa Creu d'Olorda per a fer una calçotada amb altres participants de tallers i col·laboradors  de la XIC
Dia: Dissabte, 9 d'Abril de 2016
Lloc de trobada del grup senderista: Plaça de Catalunya, cantonada amb Pelai, davant la cafeteria Zurich
Horari: A les 9.00 h., per agafar els Ferrocarrils Catalans fins al Baixador de Vallvidrera.
Dades de l'itinerari: 10 Km., amb un desnivell aproximat de 300 m.
Observacions:
  • Per anar a Vallvidrera val la targeta T10 de la 1a. Zona. Per tornar des de Molins de Rei, són 2 Zones
  • A Santa Creu d'Olorda ens trobarem amb altres integrants de la XIC, que hi hauran pujat amb cotxe, una mica d'hora per agafar taules, portant els calçots, la salsa, les begudes, plats i gots rebutjables, etc.
  • Comprarem llenya, llogarem una graella i farem els calçots en un dels indrets preparats per les barbacoes.
  • Compartirem les despeses de tot plegat entre tots. Quants més serem, millor.
  • El segon plat (carn, truita, etc.) s'al portarà cadascú. Així com també els coberts.
  • També es pot portar la carn crua i fer-se-la aprofitant la graella.
  • Si us plau, es prega confirmar la participació en aquest esvent, el més aviat possible, per tal de calcular la quantitat de calçots, begudes, etc que caldrà comprar.
  • Podeu fer-ho trucant al 653079812 (Domi), o al telèfon de la XIC: 93.403.62.53. També podeu enviar un correu electrònic a la XIC: xic@l-h.cat