sábado, 28 de mayo de 2016

EXCURSIÓ CINGLES DE BERTÍ - AIGUAFREDA-CINGLES DE BERTÍ, LA TRONA I FIGARÓ

El diumenge dia 22 de maig, sortíem de l'estació de Sants fins a Aiguafreda.

Creuem la població d'Aiguafreda i per un camí envoltat de pins i alzines iniciem la pujada. Els primers kilòmetres és un corriol estret i amb força pujada amb un desnivell d'uns 300 m. Després el camí és fa més ampla i la pujada més suau fins arribar a dalt del Cingle de Bertí d'uns 800 m d'alçada.

Caminem per sobre de la cinglera gaudint de tot el camp verd i ple de flors i d'unes vistes espectaculars del Vall del Congost i el Pla de la Calma al Montseny.

Ens desviem i per un estret corriol amb una forta pujada  arribem a la Trona, val la pena la petita pujada doncs la vista des de aquesta roca és magnífica sembla que estiguis volant sobre la cresta de la cinglera . Amb aquest paisatge de vellesa natural, vàrem dinar.

Entre boscos poblats d'alzinars i pinars  iniciàvem  la baixada, el camí és pedregós i amb una forta baixada i un company en Miguel va tindre un petit accident és va fer una torçada de peu, sort que portàvem dos companyes, la Bea, que com es farmacèutica sempre porta una amplia farmaciola i la Neus  que és una  una bona auxiliar de infermeria, que li van fer una primera cura, fins arribar a El Figaró.
De camí a l'estació començava a tronar, va caure un bon xàfec, i com la estació del Figaró no té a on aixoplugar-se vàrem acabar ven xops.
La propera excursió la farem el diumenge dia 5 de juny , anirem cap el Tagamanent.

PUJADA AL TURÓ DEL TAGAMANENT -porta d’entrada al Montseny-
(Aiguafreda –  Tagamanent – Figaró)

Dia: diumenge 5 de juny de 2016
Lloc de trobada: estació de Sants, entre l’entrada de l’AVE i les màquines de bitllets.
Horari: a les 8 h, per agafar el tren de la línia R3, que passa per Sants a les 8:33 h i arriba a Sant Martí de Centelles (Aiguafreda) a les 9:36 h.
Cost de l'excursió: 8,20 €, que són els bitllets d’anada a Aiguafreda i el de tornada des de Figaró (4,10 € cada bitllet). Targeta daurada: 4,92 €. Bonotren (10 viatges: 27,55 €). Es tracta de la Zona 4.
Dades de l’itinerari: 15 km, la meitat dels quals són de pujada al Tagamanent.
Observacions: Des d’Aiguafreda fins al Tagamanent cal salvar un desnivell d’uns 500 m. Del Tagamanent a Figaró és tot baixada.

Amb aquesta bonica sortida finalitzem la temporada de estiu.
Al setembre continuarem amb noves sortides que intentarem que siguen del gust de tot-hom .
Desitgem un molt bon estiu a tots els senderistes de la XIC.