jueves, 16 de junio de 2016

PUJADA AL TURÓ DE TAGAMANENT PER AIGUAFREDA I FIGARÓ

El diumenge dia 5 de juny sortíem de la estació de Sants cap a Sant Martí de Centelles (Aiguafreda). L'excursió va transcorre perfectament, sense incidents, Érem 20 participants, tots amb moltes ganes de caminar. Però primer varem fer el tradicional esmorzar a la terrassa d'un bar, on vam haver de ajuntar vàries taules.
Després, ja de seguida comença una bona pujadeta per una pista forestal, fins a trobar el camí de bosc que s'enfila cap al Tagamanent. Tot era bonic: diverses classes de flors per tot arreu, que varen ser super-fotografiades; després, el paisatge, apareixen cada cop més a prop el massís del Montseny i veient-se a l'altra banda les Cingles del Bertí
El grup s'anava separant. Uns anaven a una bona marxa, sense gairebé aturar-se, i la resta ens ho preníem amb més calma. La diferència d'arribada al cim va ser considerable.
Però un cop tots a dalt, vam poder gaudir del paisatge a 360º i ja, d'un merescut àpat.El temps era magnífic: ni massa calor al sol, i una bona temperatura a l'ombra. Ens hi vam repartir, intentant buscar els millors indrets per una bona dinada .

Però desprès va vindre la controvèrsia: Uns volien baixar ràpid per agafar un tren que els portés aviat a Barcelona, cadascú per diferents motius. El recorregut de baixada no tenia cap problema, doncs estava tot marcat i indicat. Però la resta volíem romandre una mica més allí gaudint de tot allò. Així que es van fer dos grups
. Després dels comiats i els desitjos d'unes bones vacances, els més “canyeros” van començar a tirar a vall.. La resta, amb calma, vam programar la propera excursió, ja pel setembre, i vam descansar una mica més..
No vam trigar gaire a començar a baixar nosaltres també, això si, amb calma. Ni rastre en tot el camí dels que havien marxat abans. La baixada a Figaró es fa per una pista molt costeruda i amb pedra solta. Cal anar vigilant i anant-se frenant. Feia calor en aquella hora i gairebé vam esgotar les reserves d'aigua. Però just abans d'entrar a Figaró hi ha una font d'aigua clara i fresca. Allí ens hi vam poder refer.
Al poc d'arribar a l'estació, va vindre un tren i, cansats, però contents, vam tornar a casa.

Ens vam desitjar bones vacances i que l'anunci de la propera excursió ja apareixeria a primers de setembre a la XIC. Serà el dia 25 per la vora del riu Ter, entre Torelló i Manlleu.