jueves, 20 de octubre de 2016

DE TORELLÓ A MANLLEU PER LA VORA DEL RIU TER

Aquest diumenge, 9 d'octubre vàrem fer l'excursió de Torelló a Manlleu a la vora del riu Ter. Vàrem ser 13 participants.

Aquesta excursió és va tindre que ajornar per la previsió de pluja el passat mes de setembre .

El tren va arribar amb cert retard a Torelló, però això no va ser excusa per esmorzar i prendre cafè al primer bar que hi vàrem trobar. Després ja vam començar a caminar amb moltes ganes i, després de passar un llarg pont de carretera, de seguida ens vam trobar fent camí pel bosc i a la vora de riu.
Degut a la pluja de dies passats, vam haver d'esquivar uns quants basals de mida considerable. De moment el dia estava ennuvolat, però no estava previst que plogués fins a la tarda. Inclús a estones sortia el sol tímidament.
Passat el bosc, i per manca de senyalització, vàrem dubtar una estona sobre per quin camí continuar, però després d'una petita investigació vàrem enfilar la ruta correcta.
L'itinerari transcorre a estones pel costat del riu i a estones ayunyant-se d'ell. Cap a mitja excursió vam passar per una zona de pícnic, i ho vam aprofitar per fer un ràpid “tentenpié”. Les vistes sobre l'ample i cabalós riu, tant anant-hi pel costat com, en algun moment, mirant-lo des de certa alçada, eren realment ben maques.

L'excursió, d'uns 20 Km., va transcorre sense incidents i, ja praticament arribant a Manlleu, vàrem trobar una altra zona de pícnic (aquesta més gran), on hi vam dinar.
Després de caminar una mica més, vàrem arribar a l'estació de tren de Manlleu on, tot esperant l'arribada del proper tren, vam fer temps en el bar prenent unes consumicions.

Redacció :  DOMI
Fotos :       JORDI

Informació de l'excursió que farem al Novembre.
SERRALADA LITORAL
Tiana – La Conreria – Can Ruti – Monestir de St. Jeroni de la Murtra – Puig Castellar (opcional) – Barri del Singuerlín (Sta. Coloma). Pel G.R. 92
Dia: Diumenge, 13 de Novembre de 2016
Lloc de trobada: A la parada de metro d'Universitat, al vestibol del transbordament entre les línies 1 i la 2, al costat de la botigueta de Donuts i la que hi vénen pel.lícules i videojocs de segona mà. Per agafar el metro de la línia 2 fins el final: Badalona – Pompeu i Fabra. Aquí agafarem el bus B29 fins a Tiana i ens hi baixarem en la parada on hi fa final.
Horari: A les 8.30 h.
Cost de l'excursió: Tot queda dins la 1ª zona, per tant val la T10 del metro per a tots el viatges.
Dades de l'itinerari: 15 Km., amb un desnivell d'uns 300 m.
Dificultat: Fàcil
No oblidar: Esmorzar, dinar, aigua i calçat adequat per muntanya.