domingo, 20 de noviembre de 2016

LA CONRERIA-MONESTIR DE ST.JERONI DE LA MURTRA I EL PUIG CASTELLAR-STA.COLOMA.

Aquest diumenge dia 13 de novembre vam fer l'excursió de Tiana - la Conreria per Can Ruti - Monestir de Sant Jeroni de la Murtra - el Puig Castellar i Barri del Singuerlin (Santa Coloma).
Vam ser 27 participants.
Tothom var ser super puntual en el lloc de trobada: l'àrea de transbordament del metro d'Universitat.
Vam agafar la línia 2 fins el final: Badalona/Pompeu i Fabra. I, mentre esperàvem que arribés el bus de Tiana, vam fer uns cafetons i vàrem esmorzar en una granja davant mateix de la parada.
Ja en aquesta població, vàrem començar a pujar fins La Conreria, on vam trobar el GR 92, que ja no deixaríem fins el final de l'excursió.
Després d'aquest indret, es va fent per una zona entre bosc i matoll fins a sortir a una pista, que de seguida ens va portar a l'hospital de Can Ruti. Aquí, en un llarg banc de pedra a la bora del camí, vam fer una petita aturada per menjar alguna cosa.
L'itinerari continua per una carretera molt estreta, amb gairebé gens de trànsit, entre torres i petits camps de conreu. En aquesta zona la senyalització del GR no és gaire bona. Aleshores, donat que sempre hi ha una part del grup que camina més depresa que la resta, vam deixar de tenir contacte visual amb ells durant una bona estona, i ja pensàvem que havien agafat un altre camí i s'havien perdut.
Sortosament, però, ens vam retrobar al monestir de Sant Jeroni de la Murtra. Els dos grupets hi havíem arribat per camins diferents. En aquest indret hi havia molta gent, i molts cotxes entrant i sortint i, tot que ja eren quarts de dues, vam decidir de dinar en arribar al Puig Castellar.
Des del monestir fins a la falda del Puig Castellar s'ha de salvar un bon desnivell. Així que ens ho vam prendre amb calma i d'aquesta manera s'ens va obrir més la gana de menjar.
A la bora del turó hi ha una petita ermita, on s'hi arriba per un bonic camí flanquejat per xiprers. Aquí hi vam dinar i vam parlar de l'excursió que farem al desembre.
Després tots vàrem tindre ànims de pujar al Puig Castellar, des d'on es pot gaudir d'una visió de 360º, i on hi ha les ruïnes d'un poblat ibèric. Des d'aquí fins el metro de Singuerlín (Sta.Coloma) no hi ha gaire estona de camí i, a quarts de cinc, ja estàvem de tornada a casa.

Aquesta és l'excursió programada pel desembre:

LA MOLA (St. Llorenç de Munt) (1.104 m.)

Dia: Diumenge, 11 de desembre del 2016
Lloc de trobada: Plaça de Catalunya, cantonada amb Pelai, davant de la cafeteria Zurich i de l'entrada als Ferrocarrils Catalans.
Horari: A les 7.30 h., per agafar el carrilet amb destinació Terrassa, que surt a les 8.00 h. i que hi arriba a les 8.41 h. Aquí enllacem amb un bus que ens porta a Matadepera, on comença l'excursió.
Cost de l'excursió: 12,30 €, que són els bitllets d'anada i tornada a Terrassa (4,00 € cada un), i el d'anada i tornada a Matadepera (2,15 cada un)
Dades de l'itinerari: 13 Km., amb un desnivell de 500 m.
Dificultat: Fàcil
No oblidar: esmorzar, dinar, aigua, i calçat adequat