jueves, 6 de abril de 2017

EXCURSIÓ FONTS DE TERRASSA A TERRASSA

El diumenge 26 de març vam fer l'excursió de les Fonts de Terrassa a Terrassa. Vam ser 18 participants. A la Plaça de Catalunya ens hi vam trobar 15, i tres més vam pujar a l'estació de Provença.
A Les Fonts hi ha un castell immens, plantat al bell mig de la població, grisenc, d'aspecte tirant a tètric. Alguns li diuen “el castell de Dràcula”, no sense raó. No està acabat. Sembla que pertany a un senyor ric que, quan li va bé, el va fent construir. Aquesta va ser l'atracció de tots, només començar a caminar.

Després d'una pujadeta es va planejant per la Serra dels Galliners, des d'on es poden veure Collserola, la Mola i Montserrat. Una mica més endavant, al Pujol Blanc, el camí comença a baixar com si anesim a Sant Quirze del Vallès, però es desvia abans d'arribar-hi.
I, aleshores, vam tenir l'aventura: cal passar una riera que, normalment, està seca; però degut a les pluges de l'altra dia, aquesta vegada portava força aigua. Alguns hi vam travessar com si res, mullant-nos les botes; però d'altres vam optar per treure's el calçat i passar a peu nu. Va ser divertit. Hi vam riure molt.
Després, la caminada va continuar sense incidents, entre verds prats i conreus d'olivera.
Vam dinar en una ampla clariana de bosc, per on passava un rierol i on també hi havia alguns espais amb sol.
Des d'aquest indret ja no cal caminar gaire per trobar els primers edificis de Terrassa. L'estació del tren quedava allí mateix.

Després de prendre alguna beguda en el bar de l'estació, ja vam agafar el tren de tornada a casa.
L'excursió que farem a l'Abril :
MONTSERRAT
Collbató – Montserrat – Monistrol. Pel GR 5
Dia: Diumenge, 30 d'abril del 2017
Lloc de trobada: Plaça Ma.Cristina/Diagonal, enfront dels edificis de La Caixa, però a la banda de la Diagonal direcció sortida de Barcelona; en una marquesina d'autobús on hi posa “Hispano Hilariense”.
Horari: A les 8.50 h., per agafar l'autobús que surt a les 9.20 h., i que arriba a Collbató aproximadament una hora més tard.
Cost de l'excursió: 10,20 €, que són els bitllets d'autobús a Collbató, i els Ferrocarrils de tornada des de Monistrol. (5,10 € cada un). Per el bus no hi ha bono de descompte. Per el tren, el bono de 10 viatges val 34.45 € (Zona 4).
Dades de l'itinerari: 10 Km. (5 de pujada i 5 de baixada, aprox.) amb un desnivell d'uns 500 m.
Dificultat: Mitjana.
Portar: esmorzar, dinar, aigua i calçat per senderisme.
Observacions: Dalt Montserrat ens prendrem temps lliure per a que cadascú vagi a les botigues, església, etc. Després ens hi trobarem per dinar plegats.
Qui prefereixi baixar amb el cremallera o l'aeri, el bitllet combinat amb el tren val 11.05 €. I el cremallera que enllaça amb el tren (per no haver d'esperar a l'estació), surt als i 15 minuts, cada hora.