lunes, 8 de mayo de 2017

EXCURSIÓ A MONTSERRAT- COLLBATÓ-MONTSERRAT-MONISTROL

El diumenge, 30 d'abril, anàvem a fer l'excursió a Montserrat, però vam haver de passar-la al dilluns, dia 1, per la pluja. Gràcies al Whatssapp vam poder comunicar-nos tots i quedar-hi d'acord.

El dia 1 de maig vám fer la sortida a Montserrat,  érem 13 participants. L'autobús ens va portar fins a Collbató en aproximadament una hora
Aquesta població és molt maca i típica. Té les parets de Montserrat al fons, i això li dóna un aire de postal.
En la primera cafeteria que hi vam trobar vam esmorzar i prendre els cafès.

Vam començar a caminar, primer pujant per unes inacabables escales, fins arribar a les famoses Coves del Salnitre, que, per visitar-les, sembla que s'hi ha de demanar amb antelació. De totes maneres, no haguéssim tingut temps de fer la visita, per que ja s'ens havia fet una mica tard i calia anar pujant.
A partir d'aquí, el camí és molt bonic i primer va planer, per després començar a enfilar-se cap a els turons de Montserrat.
 Les vistes, tant a les parets verticals de la muntanya, com a les verdes planes d'Olesa i Esparreguera, són espectaculars. Hi vam anar pujant lentament, sense incidències, gaudint del paisatge, fins arribar a un coll, on comença un corriol que porta a la Santa Cova.
Aleshores va vindre el famós Via Crucis que, de primer, va fent baixada, però després esdevé una forta pujada, que te l'has de prendre amb molta paciència, per tal de no arribar a dalt rebentat.

El complex de Montserrat estava ple de gom a gom: gent i turistes per tot arreu. Malgrat això, vam trobar un agradable raconet on dinar. Dos gatets s'ens hi acostaven per que els hi donessim menjar.
 Va arribar l'hora de baixar. Només dos participants van agafar el cremallera. Els demés vam tirar avall per les irregulars escales, que et porten finalment a una pista en direcció a Monistrol.
I en aquesta població vam agafar el tren de tornada a Barcelona.

l'excursió que farem al maig
VORA RIU TER
La Farga d'en Bebié – Sant Quirze de Besora – Borgonyà – (Torelló) (GR 210)

Dia: Diumenge 21 de maig del 2017
Lloc de trobada: Estació de Sants, entre l'entrada del AVE i les màquines de bitllets
Hora: A les 7.25, per agafar el tren de la línia R3, que surt a les 7.49 h., i arriba a La Farga a les 9.42
(Cal fer aquesta matinada, per que el següent tren que s'atura a La Farga surt a les 11.09 h. No hi ha cap altre entremig)
Cost de l'excursió: 13,85 €, que són els bitllets d'anada a La Farga: 7,70 €, i el de tornada des de Borgonyà, o Torelló (és la mateixa zona) : 6,15 €
Bonotren a La Farga (10 viatges): 52,00 €
Bonotren des de Borgonyà, o Torelló (10 viatges): 41,85 €.
Dades de l'excursió: 17 Km., si es fa fins a Borgonyà (però en aquest indret hi ha menys frequència de trens per tornar).
21 Km., si es fa fins a Torelló.
Desnivell acumulat d'uns 350 m.
Dificultat: Baixa/Mitjana
Portar: Esmorzar, dinar, aigua i calçat de senderisme.